Потреба закладів освіти в підручниках для 2 класу

a3399_zakaz_pidru

a3399_zakaz_pidruchnykiv_10_clas_2018

Всеукраїнський конкурс “Шкільна бібліотека – 2020”

Конкурс проводиться Мiнiстерством освіти i науки України, Інститутом модернізації змісту освіти спільно з Міністерством культури України, Державною науково-педагогічною бібліотекою України ім. В.О. Сухомлинського Національної академії педагогічних наук України.

Мета – залучення дітей до читання, підтримки і вдосконалення діяльності бібліотек закладів загальної середньої та позашкільної освіти, піднесення ролі бібліотекаря в суспільстві та підвищення престижу бібліотечної професії.

Конкурс проводиться на добровільних засадах і є відкритим для закладів загальної середньої та позашкільної освіти, закладів післядипломної педагогічної освіти та методичних установ.

Конкурс проходить один раз на три роки у три етапи:

1-й етап: міський, районний – листопад-грудень;

2-й етап: обласний (міський – Київ) – лютий-березень – за участю конкурсантів першого етапу, які набрали найбільшу кількість балів у кожній із заявлених номінацій;

3-й етап: всеукраїнський – травень-червень – за участю конкурсантів другого етапу, які набрали найбільшу кількість балів у кожній із заявлених номінацій.

Визначення переможців і лауреатів у кожній із заявлених номінацій конкурсу здійснюється за критеріями, які визначаються організаційним комітетом всеукраїнського етапу один раз на три роки. У кожній із заявлених номінацій конкурсу визначається один переможець та лауреати, які набрали за результатами 3-го етапу найбільшу кількість балів і ввійшли до першої п’ятірки найкращих.

Наступний конкурс заплановано на 2019/2020 н. р. (наказ МОН  25.02.2019 № 254).

Відповідно до наказу МОН від 26.04.2019 №598 «Про затвердження номінацій та критеріїв оцінювання Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2020» конкурс відбуватиметься у номінаціях: «Модель бібліотеки нової української школи», «Медіакультура в бібліотечному просторі», «Бібліотека – територія читання».

Учасники Конкурсу: керівники, бібліотекарі, педагоги закладів загальної середньої та позашкільної освіти, методисти закладів післядипломної педагогічної освіти та методичних установ одноосібно або у складі творчого колективу. Учасники представляють на конкурс тематичне електронне портфоліо. (Лист ІМЗО від 23.05.2019 № 22.1/10-2024)

Реєстрація учасників всеукраїнського етапу  конкурсу  буде  проходити  з 15 по 23 квітня 2020 року на офіційній сторінці Конкурсу в розділі «Реєстрація учасників»

Також у вказаний період на електронну пошту bibl.imzo@ukr.net  учасники мають надіслати:

  • мотиваційне есе,
  • паспорт бібліотеки (лише для бібліотекарів та керівників закладів освіти),
  • згоду/згоди на обробку персональних даних (скан-копія),
  • портретне фото у форматі JPEG, JPG.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
25.01.2012  № 61/58

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 лютого 2012 р.
за № 209/20522

Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека»

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2009 року № 1228-р «Про схвалення Концепції Державної цільової програми підтримки та розвитку читання на період до 2015 року» та з метою формування інформаційної, бібліотечно-бібліографічної, читацької культури учнів НАКАЗУЄМО:

  1. ЗатвердитиПоложення про Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека», що додається.
  2. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, Міністерству культури і мистецтв Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки, управлінням культури і туризму обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:

довести до відома керівників територіальних управлінь освітою, управлінь культурою місцевих органів виконавчої влади та загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів Положення про Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека»;

сприяти проведенню 1-го (міського, районного) і 2-го (міського в містах Києві та Севастополі, обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим) етапів Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека» (далі – Конкурс);

забезпечити участь конкурсантів 2-го (міського в містах Києві та Севастополі, обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим) етапу, які набрали найбільшу кількість балів, у 3-му всеукраїнському етапі.

  1. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.) разом з Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (Департамент загальної середньої та дошкільної освіти):

здійснити організацію проведення Конкурсу один раз на три роки, починаючи з 2013/2014 навчального року;

забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому порядку.

  1. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Міністра освіти і науки, молоді та спорту України, Міністра культури України відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
  2. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр освіти і науки,
молоді та спорту України
Д.В. Табачник
Міністр культури України М.А. Кулиняк

 

ПОГОДЖЕНО:

Директор Державної науково-педагогічної
бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського

П.І. Рогова

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки, молоді
та спорту України,
Міністерства культури
України
25.01.2012  № 61/58

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 лютого 2012 р.
за № 209/20522

ПОЛОЖЕННЯ
про Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека»

І. Загальні положення

1.1. Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека» (далі – конкурс) проводиться Мiнiстерством освіти i науки, молоді та спорту України (далі – МОН молодь спорт України), Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти (далі – Інститут) спільно з Міністерством культури України (далі – Мінкультури України), Державною науково-педагогічною бібліотекою України імені В.О. Сухомлинського Національної академії педагогічних наук України (далі – ДНПБ України).

1.2. Конкурс проводиться з метою залучення дітей до читання, підтримки і вдосконалення діяльності бібліотек загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, піднесення ролі бібліотекаря в суспільстві та підвищення престижу бібліотечної професії.

1.3. Основними завданнями конкурсу є:

оптимізація діяльності шкільних бібліотек щодо залучення дітей до читання, формування інформаційної, бібліотечно-бібліографічної та читацької культури учнів;

виявлення інноваційного досвіду роботи шкільних бібліотекарів, творчо працюючих керівників, педагогічних працівників загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, працівників управлінь освіти місцевих органів виконавчої влади та методистів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, які координують діяльність шкільних бібліотекарів;

підвищення рівня професійної компетентності шкільних бібліотекарів та сприяння підняттю престижу цієї професії;

привернення уваги місцевих органів виконавчої влади, громадськості до проблем розвитку бібліотечної справи у загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладах;

поширення та впровадження кращого бібліотечного досвіду загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів.

1.4. Конкурс проводиться на добровільних засадах і є відкритим для загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів усіх типів і форм власності, управлінь освіти місцевих органів виконавчої влади, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.

1.5. Інформація про проведення конкурсу розміщується на офіційних веб-сайтах МОН молодь спорту України, Мінкультури України та Інституту, інститутів післядипломної педагогічної освіти, а також у засобах масової інформації не менше як за півроку до початку проведення 1-го етапу конкурсу.

ІІ. Учасники конкурсу

2.1. Учасниками конкурсу можуть бути бібліотекарі, керівники і педагогічні працівники загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів усіх типів і форм власності, працівники управлінь освіти місцевих органів виконавчої влади та методисти обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти (далі – учасники).

2.2. Учасники мають право після завершення кожного етапу конкурсу ознайомитись з експертною оцінкою журі.

ІІІ. Умови, строки проведення конкурсу

3.1. Конкурс проводиться один раз на три роки, починаючи з 2013/2014 навчального року.

3.2. Конкурс проводиться в номінаціях, які один раз на три роки визначаються організаційним комітетом всеукраїнського етапу відповідно до завдань конкурсу і затверджуються наказом МОН молодь спорту України.

3.3. Конкурс проводиться поетапно:

1-й етап: міський, районний – листопад – грудень;

2-й етап: міський (у містах Києві та Севастополі), обласний, республіканський в Автономній Республіці Крим – лютий – березень – за участю конкурсантів першого етапу, які набрали найбільшу кількість балів у кожній із заявлених номінацій;

3-й етап: всеукраїнський – травень – червень – за участю конкурсантів другого етапу, які набрали найбільшу кількість балів у кожній із заявлених номінацій.

ІV. Організаційний комітет і журі конкурсу

4.1. Для проведення конкурсу, підбиття його підсумків один раз на три роки формуються організаційні комітети, а для визначення кращого досвіду учасників – журі, склад, строки роботи яких затверджуються наказами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а всеукраїнського етапу – наказом МОН молодь спорту України за поданням Інституту.

4.2. До складу організаційних комітетів 1-го та 2-го етапів конкурсу включаються працівники управлінь освіти та управлінь культури місцевих органів виконавчої влади, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, представники громадських організацій, видавництв (за згодою).

4.3. До складу організаційного комітету всеукраїнського етапу включаються працівники МОН молодь спорту України, Мінкультури України, Інституту, ДНПБ України, фахівці науково-методичних установ, представники громадських організацій, видавництв (за згодою).

4.4. Очолює організаційний комітет голова.

Голова організаційного комітету здійснює розподіл повноважень між його членами і керує роботою з організації проведення конкурсу.

Секретар організаційного комітету:

приймає конкурсні матеріали;

забезпечує ведення документації;

забезпечує збереження конкурсних матеріалів, поданих на конкурс.

Члени організаційного комітету:

забезпечують порядок проведення конкурсу;

надають науково-методичну і практичну допомогу учасникам;

вносять пропозиції щодо нагородження переможців, лауреатів, учасників конкурсу;

сприяють висвітленню результатів конкурсу у фахових виданнях і засобах масової інформації;

не втручаються в процес оцінювання конкурсних матеріалів.

4.5. Районні (міські) організаційні комітети не пізніше 20 січня 2014 року надсилають відповідним обласним, в Автономній Республіці Крим – республіканському, в містах Києві та Севастополі – міським організаційним комітетам звіти та копії завірених в установленому порядку наказів відділів освіти районних (міських) державних адміністрацій про підсумки проведення 1-го етапу конкурсу, матеріали учасників, які набрали найбільшу кількість балів у кожній із заявлених номінацій.

4.6. Міські (міст Києва та Севастополя), обласні, республіканський в Автономній Республіці Крим організаційні комітети надсилають організаційному комітету всеукраїнського етапу не пізніше 15 квітня 2014 року звіти та копії завірених в установленому порядку наказів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту Автономної республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій про підсумки проведення 2-го етапу конкурсу, матеріали учасників, які набрали найбільшу кількість балів у кожній із заявлених номінацій.

На всеукраїнський етап конкурсу матеріали надсилаються на адресу Інституту: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, 03035, м. Київ, вул. Урицького, 36, кім. 220.

4.7. Журі формується з науково-педагогічних працівників обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, ДНПБ України, науково-методичних установ, керівників і педагогічних працівників загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, бібліотекарів, переможців конкурсу у попередні роки, представників громадськості (за згодою).

До складу журі не можуть входити особи, які є учасниками конкурсу.

Рекомендована кількість членів журі – 11 осіб.

4.8. Журі очолює голова.

Голова журі:

організовує роботу журі;

забезпечує об’єктивність експертної оцінки конкурсних матеріалів;

бере участь у визначенні переможців і лауреатів конкурсу.

4.9. Члени журі:

здійснюють експертизу матеріалів, поданих на конкурс;

заповнюють бланки відомостей експертної оцінки;

забезпечують об’єктивність експертної оцінки конкурсних матеріалів;

визначають переможців і лауреатів конкурсу.

4.10. Секретар журі:

систематизує матеріали відповідно до заявлених номінацій;

забезпечує ведення документації конкурсу;

не має права голосу та не бере участі у визначенні переможців і лауреатів конкурсу.

4.11. Результати проведення всіх етапів конкурсу оформляються протоколами засідання журі, які підписують голова, секретар та члени журі.

  1. Вимоги щодо участі у конкурсі

5.1. Конкурсні матеріали повинні включати:

анкету учасника за формою, наведеною в додатку 1 до цього Положення;

паспорт бібліотеки навчального закладу за формою, наведеною в додатку 2 до цього Положення;

титульний аркуш, на якому зазначаються: найменування конкурсу, номінація, тема досвіду, прізвище, ім’я та по батькові учасника (учасників), посада (посади), найменування навчального закладу, місто (село), область;

зміст роботи із вказівкою сторінок;

опис досвіду роботи в рамках визначеної номінації;

список використаних джерел;

додатки (за наявності) з обов’язковим посиланням на них в описі досвіду роботи.

5.2. Опис досвіду роботи надається українською мовою, додатки – мовою, якою ведеться викладання в навчальному закладі.

5.3. Матеріали подаються в друкованому та електронному (на диску) вигляді.

Обсяг матеріалу має бути не більше 50 сторінок формату А4 (шрифт Times New Roman, кегль 14, інтервал 1,5) і містити різного характеру авторські методичні розробки, презентації.

Презентації слід подавати тільки в електронному вигляді.

5.4. Конкурсні матеріали, які не відповідають вимогам, зазначеним у цьому розділі, та подані пізніше ніж за 10 календарних днів до початку 1-го етапу конкурсу, не розглядаються.

  1. Визначення переможців і лауреатів конкурсу, відзначення учасників

6.1. Визначення переможців і лауреатів у кожній із заявлених номінацій конкурсу здійснюється за критеріями, які визначаються організаційним комітетом всеукраїнського етапу один раз на три роки і затверджуються наказом МОН молодь спорту України.

6.2. У кожній із заявлених номінацій конкурсу визначається один переможець. Переможцем конкурсу вважається учасник, який набрав за результатами 3-го етапу найбільшу кількість балів.

6.3. Лауреатами конкурсу вважаються учасники, які набрали за результатами 3-го етапу найбільшу кількість балів і ввійшли до першої п’ятірки найкращих.

6.4. Переможці та лауреати конкурсу нагороджуються цінними подарунками організаційним комітетом всеукраїнського етапу, а також можуть бути нагороджені відомчими відзнаками.

VII. Зберігання, публікація матеріалів, надісланих на конкурс, та фінансування конкурсу

7.1. Матеріали, надіслані на конкурс, зберігаються три роки в Інституті, який здійснює формування банку кращого бібліотечного досвіду учасників всеукраїнського етапу та забезпечує його популяризацію.

7.2. Матеріали, подані у вигляді друкованих видань, передаються до фонду ДНПБ України.

7.3. Результати всеукраїнського етапу конкурсу узагальнюються відповідним наказом МОН молодь спорту України та оприлюднюються на офіційних веб-сайтах МОН молодь спорту України, Мінкультури України, Інституту, у фахових друкованих виданнях.

7.4. Фінансові витрати на підготовку і проведення конкурсу здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.

Директор Департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти

О.В. Єресько

Директор Департаменту
формування державної
політики у сфері культури,
мистецтв та освіти

Л.П. Гомольська

 

 

Додаток 1
до Положення
про Всеукраїнський конкурс
«Шкільна бібліотека»

АНКЕТА УЧАСНИКА
_______________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові)

І. Загальні відомості про учасника
1.1. Посада _________________________________________________________________
1.2. Місце роботи (повне найменування навчального закладу/установи)
1.3. Освіта _________________________________________________________________
1.4. Спеціальність за освітою ________________________________________________
1.5. Контактний телефон _____________________________________________________
1.6. Електронна пошта _______________________________________________________
1.7. Web-сторінка школи/бібліотеки: ___________________________________________

ІІ. Відомості про трудову діяльність:
2.1. Стаж роботи на займаній посаді ___________________________________________
2.2. Бібліотечний стаж _______________________________________________________
2.3. Кваліфікаційна категорія _________________________________________________
2.4. Нагороди, відзнаки (за наявності) __________________________________________

ІІІ. Методичні розробки (за наявності) _________________________________________

ІV. Проблема, над якою працює учасник (за наявності) ___________________________

V. Перелік публікацій (за наявності) ___________________________________________

VІ. Участь у семінарах, конференціях тощо _____________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2
до Положення
про Всеукраїнський конкурс
«Шкільна бібліотека»

ПАСПОРТ
бібліотеки _______________________________________________
(повне найменування навчального закладу)
________________________________________________________________________________ _
(прізвище, ім’я, по батькові керівника навчального закладу)

І. Загальні відомості
1.1. Завідувач бібліотеки _____________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові)
1.2. Місце знаходження бібліотеки _____________________________________________
1.3. Контактний телефон _____________________________________________________
1.4. Електронна пошта бібліотеки ______________________________________________
1.5. Web-сторінка бібліотеки: _________________________________________________

ІІ. Матеріально-технічні умови діяльності бібліотеки:
2.1. Загальна площа бібліотеки ________________________________________________
2.2. Абонемент _____________________________________________________________
2.3. Читальний зал __________________________________________________________
2.4. Наявність книгосховища для навчального фонду _____________________________
2.5. Оргтехніка _____________________________________________________________
2.6. Вихід в Інтернет ________________________________________________________

ІII. Основні показники діяльності бібліотеки:
3.1. Основний бібліотечний фонд (без урахування підручників) ____________________
3.1.1. Книги та брошури _____________________________________________________
3.1.2. Періодичні видання (всього) _____________________________________________
3.1.3. Для учнів _____________________________________________________________
3.1.4. Для вчителів __________________________________________________________
3.1.5. Для бібліотечних працівників ____________________________________________
3.2. Фонд підручників _______________________________________________________
3.2.1. Для учнів 1-4-х класів __________________________________________________
3.2.2. Для учнів 5-9-х класів __________________________________________________
3.2.3. Для учнів 10-11-х класів ________________________________________________

IV. Робота з користувачами:
4.1 Загальна кількість користувачів (станом на ____) _____________________________
4.1.1. Учні _________________________________________________________________
4.1.2. Вчителі ______________________________________________________________
4.1.3. Батьки _______________________________________________________________
4.1.4. Представники місцевих громад, інші _____________________________________
4.2. Загальна кількість відвідувань ____________________________________________
4.3. Кількість книговидач ____________________________________________________

V. Інформаційна робота:
5.1. Заходи з формування інформаційної, бібліотечно-бібліографічної, читацької
культури учнів ____________________________________________________________
5.2. Інші заходи ___________________________________________________________
5.3. Виставкова діяльність __________________________________________________

Керівник установи/навчального закладу ________________________________
(підпис)
 

 

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ м. Київ 20 <Р\>. №

 

Про затвердження номінацій та критеріїв оцінювання Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2020»

 

Відповідно до Положення про Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства культури України від 25 січня 2012 року № 61/58, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2012 року за № 209/20522, наказу Міністерства освіти і науки України від 25.02.2019 № 254 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2020», рішення організаційного комітету Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2020» (протокол № 01) та з метою належної організації конкурсу

НАКАЗУЮ:

  1. Затвердити номінації та орієнтовні критерії оцінювання Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2020», що додаються. 2. Структурним підрозділам з питань освіти обласних, Київської міської державних адміністрацій: забезпечити проведення 1-го та 2-го етапів Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2020» (далі – Конкурс); подати до 15 квітня 2020 року в установленому порядку конкурсні матеріали переможців 2-го етапу Конкурсу в номінаціях, затверджених цим наказом. 3. Державній науковій установі «Інститут модернізації змісту освіти» (Завалевський Ю. І.) здійснити організаційні заходи з проведення 3-го (всеукраїнського) етапу Конкурсу. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Карандія В. А.

Міністр Л. М. Гриневич

ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки України М ? ґ)(/ / 4 №

 

 

 

Номінації та орієнтовні критерії оцінювання Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека – 2020»

Номінація «Модель бібліотеки Нової Української ніколи»

Оцінюється:

інноваційність, унікальність, доцільність моделі;

відповідність між метою, завданнями діяльності бібліотеки та складовими моделі;

ефективність моделі (прогнозована або наявна);

моделювання і планування діяльності з розвитку бібліотеки, створення її позитивного іміджу;

реалізація основних видів діяльності бібліотеки (бібліотечно- інформаційної, освітньої, культурно-просвітницької);

використання сучасних бібліотечних методів, прийомів, форм роботи, застосування педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій;

створення умов для рівного доступу до інформаційних ресурсів бібліотеки; створення сучасного бібліотечного простору;

активність бібліотеки в житті закладу освіти, громади;

результативність, практична значущість діяльності.

Номінація «Медіакультура в бібліотечному просторі»

Оцінюється:

інноваційність, унікальність діяльності бібліотеки з формування медіакультури та інформаційної компетентності учнів;

системність та систематичність роботи;

використання сучасних бібліотечних методів, прийомів, форм роботи, застосування педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій;

забезпечення доступу до інформаційних ресурсів;

сприяння підвищенню рівня обізнаності педагогів, батьків учнів з питань медіакультури;

співпраця з педагогами, батьками, громадськими організаціями; результативність, практична значущість діяльності.

Номінація «Бібліотека – територія читання»

Оцінюється:

інноваційність, унікальність діяльності бібліотеки з формування в учнів культури читання, популяризації книги та читання;

системність та систематичність роботи;

використання сучасних бібліотечних методів, прийомів, форм роботи, застосування педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій;

створення комфортного бібліотечного середовища для читання та умов для рівного доступу до інформаційних ресурсів бібліотеки;

формування фондів бібліотеки з урахуванням читацьких запитів;

співпраця з педагогами, батьками, громадськими організаціями; результативність, практична значущість діяльності.

При оцінюванні конкурсних матеріалів також враховується:

відповідність темі номінації;

інформаційна насиченість;

практична спрямованість;

цілісність, тематична завершеність;

доступність та доцільність матеріалів; чіткість, лаконічність, грамотність; дотримання норм законодавства України про захист авторських прав.

В. о. директора Інституту модернізації змісту освіти    Ю. І. Завалевський